dinsdag 12 maart 2013

ieuw onderkomen

Centre Medical
La Rosaraie
3, Place de la Mairie 
46240 Montfaucon
Nu dit is dan het nieuwe onderkomen. 
Tokke ging met een ambulancetaxi vanuit Limoges hiernaar toe. Terwijl ik met Peter wat later van huis ging en iets eerder aankwamen.
Tok was erg vermoeid van de reis en zag er wit en beroerd uit, maar werd na de intake meteen naar zijn kamer gebracht. Klein maar helder en licht en een goeie T.V. Ook altijd erg belangrijk als je veel vrije tijd hebt.
Er werd een persoonlijke dokter en verpleegster voorgesteld en er waren weer wat vragen te beantwoorden enik kon zijn kamertje inrichten.
Het dienblad met eten kwam en was niet zoutloos, eindelijk weer een beetje smaak aan het geheel, maar de patient had weinig trek en wilde graag in bed gaan liggen. voor ons het sein om af te blazen.
Gisteravond hoorde ik nadat ik zijn nieuwe nummer(0033) 565241109
had gebeld, dat er in de middag weer een hartfilmpje en een echo zijn gemaakt.
De dokter besliste dat er weer zoutloos gegeten gaat worden na de onderzoeken. Jammer.
De eerste drie dagen wordt er geen therapie gedaan, dus donderdag wordt er begonnen.
Er wordt een persoonlijk programma gemaakt en opgehangen in zijn kamer. aan de hand daarvan kan de bezoekregeling aangepast worden.
Ook kan ik samen met hem eten tussen de middag of avond, dit moet ik twee dagen van te voren melden, wat ik meteen doe.
Dus woensdag ga ik samen met hem dineren .
Tons

















2 opmerkingen:

  1. Dat zoutloze eten valt natuurlijk niet mee. 50 jaar geleden heb ik dat voor de geboorte van Deborah moeten doen en dat was echt een hele opgave, vooral het brood! Tegenwoordig heb je wel wat meer lekkere dingen tot rook vlees aan toe. Maar je leeft je maar uit om hem een beetje op te peppen. Hij moet er zelf in blijven geloven. Heel veel sterkte en Nick zal hem wel bellen. Dikke kus Maud

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, Tokke dat is alweer een stap op de weg naar volledige genezing. Het eten moet je maar even voor lief nemen, maar woensdag ga je lekker met Tons dineren of iets dergelijks, maar hou je a.u.b. aan de regels des te eerder ben je weer bij je lieve Tons, wat een schat hé.
    Liefs Ria en Cees.

    BeantwoordenVerwijderen