vrijdag 27 januari 2012

Uittocht uit Afrika

In de vroege ochtend kom ik in Cairo aan, ziek van vermoeidheid, maar dit kon ook niet anders,
Bij de transfer word mij een hotel aangeboden, ik weet niet waar ik dit aan te danken heb, maar waarschijnlijk zie ik een beetje groen.
Een busje brengt mij naar de stad, naar een riant hotel.  Zelfs krijg ik daar drie maaltijden aangeboden.
Heerlijk douchen en slapen, ook al is het midden op de dag.
Omdat ik hier 15 uur moet wachten, ga ik na m`n dutje en lunch, in de lounge een kop thee drinken, helaas heb ik geen Egyptisch geld en m`n visa doet het hier niet (?)
Er zit een mevrouw naast me (zonder sluier) en zij biedt aan om mijn consumptie te betalen en ik krijg er nog èèn.
De volgende uren wordt mij van alles verteld over de politiek in het land. En we gaan als dikke vriendinnen uit elkaar.
Van mij, alle lof voor Egypt Air en Cairo!
Op de luchthaven staat Angela te wachten, die met me mee gaat naar Thailand. En weer hebben wij vertraging.

4 opmerkingen:

  1. Ben je ondertussen al weer wat bijgekleurd (en -gekomen)?
    Kijk, da's ook zo leuk van reizen, al die onverwachte contacten!
    Gezellig dat Angela toch mee is gegaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Tons, het heeft veel energie gekost, maar ik ben heel erg blij dat we zoveel met je mee konden genieten.
    Heb met Angela nog een fijne rustige vakantie en vele mooie momenten toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor het delen van je avonturen zowel in tekst als in beeld.
    We wensen jou en Angela een hele fijne verdere tijd in Thailand,
    Fons Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Tons,

    Leuk dat je weer eens langs kwam! Als ik het goed begrijp ben je inmiddels weer thuis?

    Wat een avonturen beleef jij, zeg! Mooie foto's!

    Ik heb genoten.

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen