dinsdag 7 juni 2011

De eerste oogst, dit jaar

Flinke buien, met tussendoor toch zonnig weer, moet een goede reden zijn om het bos in te gaan op paddestoelenoogst.
Nu was ik vergeten dat er ook nog volle maan bij moet zijn. Dit was vast de reden dat er nog niet echt veel viel te zoeken.
Maar een paar handen vol heb ik toch gevonden. En het kinderlijke gevoel dat dit oproept, als je het okergeel tussen de bladeren door ziet schijnen. Tja, dit kan ik niet doorvertellen, dit moet je meemaken.
Het was wel nat tussen de bomen en de varens. De pijpen van m`n katoenen broek waren al gauw doorweekt en ik stroopte ze op tot boven de knie, want als ik heuvelopwaarts loop, dan kost het zoveel moeite om m`n benen omhoog te krijgen. Hierna schamp en schraap ik m`n benen tot bloedens toe aan de bramen.Ja je moet er wel wat voor over hebben. Maar gebakken met een gefruit sjalotje bij het vlees vanmiddag, smaakten deze Cant6harellen heerlijk.
Tons

2 opmerkingen:

  1. Jeetje Tons, doe je wel voorzichtig??

    Ik zou niet willen dat ze je vandaag of morgen ergens moeten oprapen!!

    Ze zien er lekker uit, maar ik zou ze niet durven eten!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het rustig bij je.

    Alles in orde?

    Of ben je alweer met vakantie?

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen