vrijdag 3 juni 2011

Bezetting van het terras

Weer terug op Franse bodem, waar m`n kleine terras, vòòr de bovenverdieping in bezit genomen is.
Bij de koop van dit huis, vonden wij allerlei nissen in de muur, waar religeuse beeldjes in stonden. Dit heb ik zo gelaten en vond het wel een beetje nostalgisch.

Maar tijdens mijn afwezigheid heeft een vogel, het kruisbeeld eruitgegooid en heeft daar zijn woning ingemaakt. Omdat de sokkel van het kruis vrij zwaar is, moet het geen klein vogeltje zijn.
Ik ben ook erg benieuwd wat daar straks uit tevoorschijn komt.


En ongeveer een meter daarvandaan,  is een hoornaar ook aan het bouwen. Hier ben ik niet zo blij mee, want deze grote engerd heeft twee angels en als je daar door gestoken ben, moet je met spoed opgenomen worden.
Het is nog maar een klein bouwsel, van grote architectonische omvang. Wel zit ik te overwegen om met een bedekt lijf, deze woning te verwijderen.
Wordt vervolgd.
Tons

1 opmerking:

  1. Brrr... volgens mij hebben jullie engere beestjes dan wij hier! Maar eerlijk is eerlijk, bouwen kan ie wel!
    Het vogelnestje is daarentegen wel heel erg schattig, en op zo'n "heilige" plaats moet het wel goed broeden zijn. In ons nestje in het houthok zitten inmiddels 3 of 4 kleine vogeltjes, moeders heeft het er maar druk mee!
    Nog een fijne zondag, liefs nichtje Elly

    BeantwoordenVerwijderen