dinsdag 1 maart 2011

Nog meer ontluikende knoppen

Voor de trouwe lezers, die geen tuinfanaten zijn, wordt dit terugkerende gedoe met die bloemen een saaie bedoening
Maar ja, dit is het grote gebeuren op het moment, iedere dag is het weer een feest om te zien, hoe alles groeit en bloeit. En denk nu niet dat we hier in badpak op het terras zitten. Vergeet het maar!
Daar trekt deze wilg zich geen zier van aan, die gaat gewoon door!
Zo ook de forsythsia, alle knopjes staan op barsten. Omdat het èèn uit de kluiten gewassen struik is, gaat ieder jaar na de bloei, de schaar erin. Zo ontstaan er wel mooie bloeiende takken.
Ik ben benieuwd of zij de Pasen halen. Straks zitten wij helemaal zonder geel met dit feest.

En tot slot, de prijswinnaar aller jaren ,,tête a tête,,  wat ben ik toch gek op deze kwajongens.
Zij zijn dan ook talrijk in mijn tuin. Om de twee meter staat wel een polletje. Maar wat zie ik, ze beginnen terug te lopen, er zit maar èèn bloem op een steeltje.  Ja, dan moet ik toch m`n zoon lief aan gaan kijken en vragen of hij van de herfst weer een kistje voor mij heeft.
Tons

2 opmerkingen:

  1. Prachtig, die dikke knoppen!

    Ik zag ook al hele dikke bloemknoppen in de Akebia zitten. Dat is geloof ik toch wel erg vroeg.

    Die mini narcisjes heb ik ook een heleboel,maar hier zijn ze nog niet zo ver. Tenminste niet in onze tuin!!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi tons,

    Nee, ik verwacht ook nog geen bloemen aan die van jou! Als hij maar leeft en groeit,dat is het belangrijkste!

    Jewilt een patroon voor 5 en 7 jaar?
    Ik denk zo ongeveer maat 110 en 122 !

    Ik zal eens kijken of die maten in de Ottobré staan. Dan teken ik ze wel voor je over, en stuur ze op.Ik heb je adres nog,dus dat moet lukken!

    je hoort wel of het lukt!!

    Fijne avond, groetjes Thea♥

    Uhhh.....nee, ze zijn idd niet voor mijn kleinkinderen!!

    BeantwoordenVerwijderen