donderdag 17 maart 2011

Bij de buren

Deze rose beauty staat bij de buren. Er woont niemand meer na het overlijden van buurvrouw. Wel wordt het huis zo af en toe verhuurd.
Maar al heel vroeg in het voorjaar staat deze magnolia in bloei. Eclatant!, met een zondags woord gesproken.
Af en toe ga ik effe buurten, om wat takken te knippen. Ik hou zogezegd de snoei bij en daar vaart deze boom wel bij. In de 12 jaar dat ik hier nu woon, is hij uitgegroeid tot een bloemrijke kanjer.

Wie zal er nu niet verliefd raken, op deze teerrose bloemen?
En het mooie is, als deze uitgebloeid is, begint bij mij in de tuin de paarse varieteit te bloeien.
De knoppen beginnen al te barsten.
Tons

2 opmerkingen:

  1. Hoi Tons,

    Ze zijn idd prachtig. Ik heb er ook eentje in mijn voortuin staan. Maar wij zullen toch nog wel even moeten wachten op de bloemen. Ik heb al wat takken binnen gehad.
    Ik heb nu wat takken staan van de Akebia.Ze worden erg mooi! De bladeren maar ook de bloemen!!

    In het rose/paars is de magnolia ook sjiek!!

    Ben je al aan de rokjes bezig?

    Fijn weekend, groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, de tuin is altijd roser bij de buren (of was het gras nou groener???) Wat een bloemenpracht!
    Ik hoorde dat u weer gauw deze kant opkomt, zien we elkaar vast wel weer , u moet maar eens een bakkie bij ons komen doen!
    Lieve groetjes nichtje Elly

    BeantwoordenVerwijderen