woensdag 26 januari 2011

In de lelies


Onze hulp is ingeroepen, om te helpen in de bloemen. Omdat èèn van de dames bevallen is en een ander voor zichzelf begonnen, is het bloembindersbestand wat ingekrompen. Zo kan ik m`n ouwe stiel weer eens beoefenen. De technieken zijn enigzins veranderdt en in de tijd dat ik bij m`n ouders werkte, was de leliebloem nog niet in zwang. Er is extra drukte en veel aanvoer vanwege, Valentijn. Ook hier is 14 Februari een dag van denken aan je geliefden en hen verwennen met een bloemetje. Het is nog redelijk vroeg om hiervoor aan het snijden te gaan, maar deze bloemen kunnen lang bewaard blijven in de koelcellen. Vandaar dat de overproductie al gestart is. Ons werk bestaat uit;  de geboste bloemen in cellofaan te verpakken, daarna in emmers te zetten en de naam en maat erop te schrijven. Soms zijn de bossen zo lang, dat ze boven de kleine vrouwen uitsteken en moeten zij hun armen hoog opheffen om de bloemen van de grond te houden.
De geur en de bedrijvigheid roept allerlei herinneringen bij me op en ik geniet intens, tussen al dit moois.
Tons

1 opmerking:

  1. Bonjour Antonia!
    Wat een geweldige promotie voor Thailand de laatste paar dagen op je blog, ik heb ervan genoten. En zeker dat je dan ook nog in de lelies kan werken, dat moet Gerrit toch doen overhalen om ook eens die kant op te gaan....
    In Nederland is het koud, maar schitterend gezond weer, dus we kunnen weer eens lekker naar buiten dit weekend!Maak er een mooi weekend van!
    Dikke zoen, Lianne

    BeantwoordenVerwijderen