woensdag 9 januari 2013

Dagelijkse dingen

We zijn alweer helemaal ingeburgerd. De meeste kleindieren eruit gesopt. De wasmachine doet het weer en de T.V. geeft zelfs weer BVN.
In de tuin staan nieuwe plantjes en de potten vol met vleitige liesjes.
Gisteren naar de stad gereden(het is jammer dat de verbinding te langzaam is,  voor een fot0, anders kun je zien hoe onze nieuwe SUV eruit ziet) en hebben wij ons weer heerlijk laten masseren als vanouds.
Al een paar dagen achtereen komt er een jongeman, Pauw genaamd, op de brommer aangereden en brengt een zak met groente. Prachtige kroppen sla, chinese kolen of witte kool. Hij doet zijn best om vrienden te worden en dit willen wij ook wel, maar dat is toch lastig als je maar 20 woorden thais kent.
Ook ben ik bij een Hmong mevrouw uit het dorp in haar hut geweest. Ik was op zoek naar een naald en omdat ik die dames de hele dag zie borduren, probeeerde ik haar aan het verstand te brengen wat ik wilde. Zij kwam met allerlei borduursels aan en zelfgemaakte Hmongkleding. Prachtig allemaal en ik keek mijn ogen uit hoe smerig het in de hut was en de slaapplaats was helemaal een berg vodden en todden op een hoop. Maar geen naald te bekennen.Nu weet ik dat zij deze persoonlijke kleinnood, in een kokertje bij zich dragen, als een kostbaar werktuig.
 Nu, in alle vroegte zit ik onder de veranda en komen de Moeders en soms Vaders in kleurige klederdract, soms lopend, soms op de brommer hun kroost naar het schooltje brengen. Wij hebben te doen met een klein meisje, dat gillend de school ingaat en door blijft schreeuwen totdat de juf haar mee naar binnen neemt.
Het blijft een beetje kwakkelen om de berichten de lucht in te krijgen. Ik probeer nog wat foto`s toe te voegen, maar ik vrees dat dit niet lukt.
Sawadee, Tons

Geen opmerkingen:

Een reactie posten