dinsdag 10 januari 2012

Schilderles "Tingatinga"



Schilderles ,,Tingatinga,,  6 januari
Toch maar een andere oplossing bedacht om de blog te verzenden. Ik zet alles op een U.S.B. stick
met de foto,s erbij. De volgorde klopt niet, maar er is geen andere mogelijkheid om de P.C. te gebruiken.
Als we naar de Tunza-lodge gaan, is er wel bereik en kan de mail het luchtruim in. Bij een  
 eerder bezoek had ik al een schilder gezien, die de speciale ,,Tingatinga,,kunst uitoefende
Dit is en kunstvorm, vernoemd naar de grondlegger hiervan. Het zijn kleurige doeken met dier of vogel-voorstellingen f naieve mensen-schilderingen.
En.....hij wil me wel wat onderricht geven. Eerst een gebakken vis op het strand van het Victoriameer
en dan kan hij de doek prepareren en een schets maken. Na de vootreffelijke lunch, kon ik zo aan de gang.
Met gewone huisverf en een slecht penseel,werk ik samen met hem aan het doek en aan het eind van de middag is ,,ons,, schilderij klaar.

1 opmerking:

  1. Het is prachtig geworden......Een ideetje: Kan het kunstwerk nu in een kokertje naar huis worden gestuurd?
    groet,
    Fons

    BeantwoordenVerwijderen