dinsdag 10 januari 2012

Gloria 7 januari

Gloria
Er komen geregeld mensen langs, om te vragen voor werk en Anne laat een man het hondenhok
repareren. Dan hebben zijn vrouw en kinderen die dag weer te eten. Met de veerpont gaan we naar een
 stuk grond verderop aan het meer, waar we warempel een fiets kunnen huren. Die van mij heeft geen remmen en een
driedubbele slinger in het wiel en zo mankeren alle fietsen iets. Door het losse zand kunnen wij toch nog een hele leuke tocht maken,omdat er bijna geen verkeer is.Op de weg terug maak ik plaatjes van een geelgroen-gevlekte cameleon en wevertjes (gele vogeltjes) die een rond nestje bouwen van gras.
Rond de vertrekhal van de boot is het een kleurige boel, van de wachtende menigte. Kraampjes
met handel, tafeltjes met eten en drinken en de mannen en kinderen die van alles aanbieden.

Aan de overkant belanden we in een trouwerij en het bruidspaar wil met ons op de foto. Ook mag ik zelf de familie fotograferen.
Een stukje verderop wordt er een film opgenomen van een religieus koor en zo is er van alles te doen,
op straat. In de ,,vinexlocatie,, waar Anne woont, is er een vrouw Gloria die verlamd is aan haar benen.
Zij heeft twee aangenomen weeskinderen. Zij komt met haar oudste kind in aanmerking voor de Anne Kuijs Stichting die schoolkinderen sponsort. Haar oudste jongen wil naar de middelbare school en met haar geringe
inkomsten kan zj dit niet bekostigen. Zij maakt zittend op de grond in haar lemen hutje, zakjes
met gepofte erwten. Zij heeft en driewielfiets met een trapstel voor haar handen en zo kan zij naar de stad om
haar handel te slijten. Dat dit bijna niets opbrengt, kun je op je vingers natellen. Maar Gloria
is vrolijk en blij. En als we met geld voor haar oudste zoon komen aanzetten, staan de tranen
in haar ogen. Het geld is voor school, kleding en vervoer en met 100 Euro in het jaar, is er een veel betere toekomst voor deze kinderen weggelegd, als zij naar school gaan.




De Anne Kuijs Stichting brengt iedere cent van de gever op zijn plaats en dit geeft een goed gevoel. Stuur gerust een mail naar de Anne Kuijs Stichting en je ontvangt voortaan de nieuwsbrief: annekuijsstichting@xs4all.nl. Iedereen is van harte welkom als donor!

4 opmerkingen:

  1. Hoi Tons,

    Had ik je verhalen toch bijna gemist! Maar ik heb even alles bij gelezen!

    Je bent met een vriendin gegaan? En wie is Anne?

    Waarschijnlijk kun je me geen antwoord geven, vanwege de slechte verbinding!! Misschien word het me zo voor en na wel duidelijk!

    Ik wens je heel veel plezier!

    Lieve groet, Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van deze Stichting had ik nog nooit gehoord. Wel van de wilde ganzen. Wij deden veel voor Sierra Leone. Maar het is altijd geweldig als je hulp direct bij een betriokkene komt zonder tussenkomst van dure organisaties. In Nederland moet ik op maandag altijd aan Angela denken i.v.m. ons samengaan naar Krea. Graag had ik ook deze schildersles willen bijwonen. Het is alleen een beetje ver. Geweldig Tons. Nog heel veel mooie indrukken gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve luitjes,
    heerlijk om weer wel en wee vanuit Afrika te lezen! Wee heel wat ervaringen rijker en daar kunnen wij mooi in ons natte, koude kikkerlandje in delen...da's pas geldbesparing (tip voor 2012?). Maak er nog een mooi tijdje van, voor je het weet vlieg je alweer door naar Thailand! Ik ga hier de ramen maar eens poetsen, want door al die nattigheid van de laatste tijd kan ik nauwelijks meer naar buiten kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tons en Corie, jullie dragen goed bij aan passend onderwijs in den verre. Geld voor hulp op de juiste plaats.
    Ga zo door en ik hoop nog veel meer van en over jullie bijzondere missie te lezen,
    Liefs Fons

    BeantwoordenVerwijderen