donderdag 16 januari 2014

Doi Suthep

Vandaag weer eens wat cultureels gedaan. We stappen in onze nieuwe Pick-Up en rijden naar de hoogste berg in de buurt, waar boven op de top een tempelcomplex is. Het is de belangrijkste tempel in het Noorden van Thailand. IK weet niet waarom. Het verhaal doet de rondte dat vele eeuwen geleden besloten is om een tempel te bouwen, op de plaats waar een losgelaten olifant zijn rustplaats zou kiezen. Nu is daar een heel complex met cedi`s, meditatie-gebouwen, bibliotheken, een museum en nog veel meer. Het is er razend druk met vooral Thai, die daar bloemen en kaarsen offeren en bidden.
Ook wij lopen de rondgang maar prevelen niet de mantra`s zoals de gelovigen dat doen.
Daarna proberen wij in de stad onze binnenlandse tickets te betalen van de heenweg, die Teun voor ons besteld had. Helaas zitten wij in het verkeerde kantoor en na veel heen en weer gebel gaan wij onverichter zake op huis aan.
Tons

2 opmerkingen:

  1. Grappig, ik ben er wat jaar geleden ook geweest en vond het toen best indrukwekkend. Ik heb er altijd nog een ansichtkaart van. Ik kreeg toen een armbandje (touwtje) van een priester en die heb ik heeeel lang gedragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is heel indrukwekkend. Zo moet je het ook bekijken, anders ga je het zien als het, ,Oosterse Lourdes,, Deze keer hebben wij niet op een touwtje van de monnik gewacht, want er zat een te lange rij wachtenden

    BeantwoordenVerwijderen