vrijdag 31 januari 2014

Chinees Nieuwjaar

Weer rijden we naar de grote stad en duiken het ,,China Town,, van Chiang Mai in.
Het wordt nu iedere dag een beetje warmer en zeker in de stad is dit goed te voelen.
Het stadsdeel is versierd met bogen en rode lampions en de Thaise Chinezen lopen er soms ook in feestkleding tussendoor. In de tempel hangt een wolk van wierook en er wordt flink geofferd en gebeden. Er zijn naast de vele winkeltjes ook marktkraampjes en af en toe wordt er vuurwerk afgestoken, maar niet te veel want de Chinees is een spaarzaam volk.
In de namiddag heb ik een afspraak met een jeugdvriend van mijn zonen, hij staat als leraar voor de klas en we gaan door middel van de ,,skype,, een gesprek aan. De leerlingen van Meester Bor, moeten met vragen, raden in welk land ik zit. Ik vind het spannend , maar de vragen zijn goed geformuleerd en het duurt niet lang voordat zij raden waar of ik zit. en aan de hand van een landkaart laat hij zien op welke plek  Mae Khi ligt. Geweldige manier om zo aardrijkskunde te leren. En ik beloof dat ik nog een keertje meedoe, maar dan vanuit mijn woonland.
Tons

Geen opmerkingen:

Een reactie posten