maandag 20 januari 2014

bloementransport

Omdat de familie naar de stad moet voor zaken, worden wij ingeschakeld om de bloemen te vervoeren met onze auto. Er is geen werknemer die kan rijden, dus zijn Tante en Oma de aangewezen personen. Er is wel speciaal vervoer wat door Baas en Bazin gebruikt wordt, maar dit is met gebruiksaanwijzing en ik kies voor ,,eige,,. Wel een beetje vroeg uit de veren, want de gesneden bloemen mogen ook niet te lang blijven liggen. Zodra er een wagen vol is, rijd ik naar de schuur waar gebost gaat worden. Ook gaat er een jongen mee in de auto, wel laarzen uit, want er mag geen prut in het bakkie komen. we vinden het nog wel spannend om dit soort dingen te doen. en ook om ons nuttig te maken naar de kinderen toe. maar vanwege het koude weer zijn er niet veel bloemen, dus onze ,,werkdag,, is van korte duur.
IN de middag rijden we naar een olifantenkamp, altijd mooi om die beesten te zien, ook is er wildwater-rafting op een bamboevlot. Dit soort dingen heb ik allemaal al eens gedaan, dus bekijken we het van de kant.
tijdens het boodschappen doen word ik aangesproken door een mevrouw die vraagt waarom ik nooit meer bij haar kom eten, het antwoord moet ik schuldig blijven, maar we gaan er meteen naartoe en krijgen de meest verrukkelijke garnalensoep van heel Thailand. er zit een Frans tintje aan de soep en deze mix is meer dan lekker. Ook de Kip met Cashew-noten en de groenteschotel gaan er in als de bekende ouderling. Nou ja, zo kan het wel weer.
Tons

1 opmerking:

  1. Je blijft een plaatselijke bekendheid met je westers uiterlijk. Wel heel grappig en naast werken is het zoet eten en rusten. Is de kou nu een beetje over?

    BeantwoordenVerwijderen