zaterdag 2 maart 2013

Dag drie

Vanochtend, toen ik belde met de patient, was hij al wat in mineur. Het was allemaal niet leuk meer. Dit klinkt niet goed was mijn reactie. Maar ik was al een beetje voorbereid, hartpatienten zijn na de operatie nog een beetje afwezig.
Nu hij wasw vanmiddag danig obstinaat, dit valt niet mee met al die troep aan je lijf, want hij kan zich echt niet bewegen. Hij was boos op sommige zusters, die hem geen pijnstillers gaven en de rest was ook niet goed. Ik hoefde ook niet zoveel meer te komen (een keer even op een dag) en hij kreeg ook bijna niets te eten.
Ik heb hem proberen te kalmeren en de dokter die bij de operatie aanwezig was, is erg tevreden. Hij vond het een serieuze operatie en het gaat best goed.
Maar mijn conclusie is: hij leeft, hij drinkt, volgens hem te kort, en hij eet, krijgt niet veel.
Het gaat wel vooruit met ons Tokje.

Omdat ik maar een uurtje op bezoek mag komenb, vul ik m`n tijd ,,cultureel,, in
In de ochtend een bezoekje aan het Museum ,,des baux arts,, en in de middag naar de cathedraal van Sint Etienne          . Allebei de moeite waard. Ik probeer nog wat kiekjes te laten zien. Maar dit is aldoor een heel gedoe.
Tot morgen, Tons

4 opmerkingen:

  1. Zo kennen we Tokke niet. Botpijn is wel heel erg. Nick heeft ook zo veel pijn gehad en pijnstillers krijgt hij heus wel, alleen botpijn is nauwelijks te bestrijden.
    Opstandig zijn is beter te verteren als een doodzieke Tokke, dus heb maar een beetje geduld. Het gaat allemaal wel weer over.
    Wel wensen we je heel veel sterkte en een dikke knuffel en geniet nog maar van het mooie weer in Frankrijk! Heel veel liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hou je taai Tons, dit zijn enkele moeilijke dagen, sterkte.
    Ria en Cees.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed Tonsje, je gaat gewoon maar 2x pd naar hem toe. Als je wat te doen hebt -ook al zijn het negatieve opmerkingen- slijt de pijn en de tijd beter dan dat je alleen in je uppie ligt. Mogelijk ga je nadien met een rot gevoel het hospitaal uit, geef jezelf maar een dikke voldoende, want je zit dan goed in je rol. Probeer hem maar af te leiden en aan te horen. Verbouw is even rotzooi om er beter van te worden en dat weet die grote bouwvakker van vroeger ook. Veel sterkte en dat geldt voor jullie allebei. xxxvan J&A (Die knuffel komt wel als jijenhij er weer tegen kan)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou,laat hem maar lekker mopperen,dan gaat het vast beter met hem.
    Doe hem maar de groeten,hou je haaks,knuf,Janny

    BeantwoordenVerwijderen