dinsdag 10 januari 2012

Baviaan 3 januari





Baviaan

Na een slapeloze nacht, besluit ik om niet mee te gaan de jungle in. En Corry vindt het ook wel lekker rustig
 om bij het gastenhuis te blijven. We rommelen nog wat op onze kamer en ik zie ineens een zwart
 handje om de hoek vann de deur, m,n tas van het nachtkasje grissen. Een grote baviaan rent
ermee weg en Corry die er vlakbij staat, gaat achter hem aan. Van schrik laat hij alles vallen de boef.
Er zijn nog een paar gasten aangekomen in het park, twee jonge dokters uit Denemrken en van een
 van hen, krijg ik een zakje poeder tegen uitdroging.
Als de jongedames terugkomen van hun tocht, gaan zij nog een keer een duik nemen in het meer, alvorens we weer teruggaan met ons bootje.
Halverwege de reis maken we een stop bij een dorpje aan het water en onze schipper gaat in een van de hutjes vragen naar een toilet,
Warempel, een van de gezinnen heeft iets wat er voor door kan gaan en ik onderdruk de stank en smerigheid en ben hun dankbaar voor het aanbod.
Ook hier weer een sliert kinderen achter me aan, die,, Mzungu,, roepen en lachen en dollen.
Het is allemaal een vrolijk volk en ik geniet ervan.
In de namiddag zijn we weer in ons resort, waar we nog een nachtje gaan doorbrengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten