donderdag 29 september 2011

Wondertjes

Het kan er in de natuur toch mooi van langs gaan.
|Zie ik deze langbeen het hele jaar niet, verschijnt hij zomaar op de eettafel, om ons gezelschap te houden.
Ik heb even naar z`n kleverige vingertjes gekeken, daar zitten allemaal lange haartjes aan waarmee hij zich vasthoudt aan de tafel.

En wat te denken van deze lichtgevende schoonheid, het is kurkdroog in het bos, maar op een plekje waar een stroompje langsloopt en het mos en de stammen wat vochtig zijn, groeit hij in al z`n pracht op een omgevallen boomstam
Ik loop wat dieper het bos in en denk , wat moet dat rubberen elektriciteitsdopje daar in die boom.
Fout!! Het is de biefstukzwam die daar hangt te groeien. In werkelijkheid nog roder dan op de foto.
Ben ik effe blij dat ik de camera meegenomen heb.


Diverse keren krijg ik een tik op m`n bol, de kastanje`s vallen met regelmaat uit de boom. Ze zijn niet groot dit jaar, maar daar is het ook te droog voor. Volgende keer ga ik deze lekkernij oprapen om te poffen boven het houtvuur. Maar daar is de temperatuur nog te hoog voor. Met 32 graden ga je geen vuurtje stoken.
Tons

1 opmerking:

  1. Nee, zomer is het hier echt niet meer. Al voelde het vanmiddag best warm als je buiten kwam.
    We hebben al eenaantal dagen veel wind en een boel regen!

    Echt herfst dus. Het is er ook weer tijd voor.

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen