maandag 15 november 2010

operatie achter de rug

Om half vier kwam hij terug op de afdeling en eerst moest alles aangesloten worden, voordat ik er bij mocht.
Het is alles slangen en pompen. Twee soortement pompen voor de longen, èèn ding voor de  zuurstof, wat met een slang naar de neus gaat. Een pijnbestrijding door een pompje in de rug en vier verschillende infusen.
Zijn eerste woorden waren ,,wat valt het mij tegen, ik verga van de pijn,, Het was niet erg goed verstaanbaar, maar het kwam er wel op neer, dat hij heel veel pijn heeft. Daarvoor heeft hij die rugpomp, wat hij naar verkiezing kan bedienen met een drukknopje, dit knopje zit op zijn kussen gespeld en daar kan hij niet gemakkelijk bij. Iedere beweging is teveel. Ik ben maar net zolang gebleven, totdat hij zelfstandig dit knopje kan bedienen, wat hij iedere twee minuten doet. Er zit een beveiliging op, zodat er niet teveel uitkomt. 10 Minuten geleden heb ik naar de zuster gebeld en hij heeft nog steeds veel pijn, maar bedient het knopje goed.
Het is een ontzettend sneu geheel, als je hem zo ziet lijden en ik hoop dat het morgen wat beter gaat. De chirurg, die meteen al kwam kijken, zei dat het nog wel een poos pijnlijk blijft en dat hij over een week wat meer weet, over wat hij eruit gehaald heb.
Tons

4 opmerkingen:

  1. wens em heel veel sterkte tons namens annemarie en mij!!! heel veel groeten richard en annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heavy zeg! Wens Tokke sterkte en ik hoop dat hij gauw herstelt!
    Bon courage!
    Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel sterkte voor jullie beide! Ik hoop dat Tokke zich snel iets beter zal voelen, dat de pijn snel zal zakken.
    We leven met jullie mee.

    HEEL VEEL LIEFS! van het hele Kriek-zootje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In ieder geval begrijpen we, bij alle ellende en pijn, dat de operatie goed geslaagd is. En die pijn is natuurlijk waardeloos, maar het betekent wel dat hij er nog helemaal is. Hoe moeilijk het is om positief te blijven denken weten we maar al te goed. Morgen gaat het beter.
    Geef hem een dikke knuffel van ons.
    Maud en Nick

    BeantwoordenVerwijderen